Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, Eşitlik Haritasını Çizmeye Başlıyor
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından başlatılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğine dair verileri toplayarak Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkaracak. Anket süreci, yoğun talep nedeniyle 16 Nisan 2025'e kadar uzatıldı.

Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından başlatılan Türkiye Kadın Dostu Markalar Endeksi, iş dünyasında cinsiyet eşitliğini ve kadın dostu uygulamaları ele alarak Türkiye’nin eşitlik haritasını çıkarmayı hedefliyor. Endeks, tüm Türkiye'den küçük ve büyük ölçekli işletmelerin katılabileceği bir anketle, iş dünyasında atılan eşitlikçi adımları görünür kılmayı amaçlıyor.
Bu yıl 5. kez düzenlenen Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri töreninde tanıtılan Endeks, 2025 yılı sonunda Türkiye genelinde yayımlanacak özel bir raporla kamuoyu ile paylaşılacak. Türkiye’nin 81 ilini kapsayan bu geniş çaplı araştırma, iş dünyasında cinsiyet eşitliği konusunda veri temelli değerlendirme imkânı sunacak.
Kadın Dostu Markalar Endeksi yalnızca toplumsal sorumluluk değil, aynı zamanda kurumsal sürdürülebilirlik ve itibar yönetimi açısından da önemli fırsatlar sunuyor. Endekse katılan markalar, iç süreçlerini objektif kriterlerle değerlendirme, gelişim alanlarını belirleme ve kadın dostu uygulamalarını görünür kılma fırsatı buluyor. Nazlı Demirel, bu endeksin markalar için stratejik bir fark yaratma fırsatı sunduğunu belirtti.
Ajans Expres Gazetesi
Tepkiniz Nedir?






