Sony, PS5 İçin Özel Oyun Geliştiren Counterplay Games’i Kapatıyor!
PlayStation 5’in çıkış oyunlarından Godfall ile beklenen başarıyı yakalayamayan Counterplay Games, dağıtılma kararıyla gündemde. Sony’nin bu kararı, oyun dünyasında tartışmalara yol açtı.
Sony’nin PlayStation 5 için büyük beklentilerle piyasaya sürdüğü Godfall’un geliştiricisi Counterplay Games, faaliyetlerini sonlandırma sürecine girdi. Bu bilgi, Jackalyptic Games’in bir çalışanının LinkedIn paylaşımıyla ortaya çıktı. Çalışan, Counterplay Games ile ortaklıklarının 2024’ün sonunda sona erdiğini belirtti ve ekibin dağılmakta olduğuna dair ipuçları verdi.
Başarısızlıklar Serisi Firmanın Sonunu Hazırladı
Counterplay Games, 2020’de PlayStation 5 ve PC platformlarına aynı anda çıkardığı Godfall ile dikkat çekmişti. Daha sonra PlayStation 4 ve Xbox platformlarına da taşınan oyun, ne oyuncu kitlesini genişletebilmiş ne de eleştirmenlerden yüksek puanlar alabilmişti. Hem oyuncular hem de eleştirmenler tarafından ortalama bir yapım olarak değerlendirilen Godfall, stüdyonun sonunu hazırlayan en büyük etken oldu.
Stüdyonun bir diğer projesi olan 2016 çıkışlı ücretsiz kart oyunu Duelyst de kısıtlı bir oyuncu kitlesine ulaşabilmiş ve firmanın büyüme potansiyelini destekleyememişti.
Geleceğe Yönelik Resmi Bir Açıklama Yok
Jackalyptic Games çalışanının paylaşımında, Counterplay Games’in tamamen kapatılıp kapatılmadığına dair net bir bilgi yer almasa da ekibin dağıldığına dair belirtiler dikkat çekti. Eski Counterplay geliştiricilerinin LinkedIn profillerinde yeni iş arayışlarına girmesi, bu süreci doğrular nitelikte. Çalışan, bu dönemde ekiple çalışmanın profesyonel açıdan çok değerli olduğunu ifade ederek gelecekte yeniden iş birliği yapmayı umduğunu dile getirdi.
Sony veya Counterplay Games cephesinden konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmış değil. Ancak bu gelişme, bağımsız stüdyoların AAA oyun geliştirme süreçlerindeki zorluklarını ve büyük firmaların destek politikalarını yeniden tartışmaya açtı.
Oyun Dünyasında Sorular Gündemde
Counterplay Games’in yaşadığı bu süreç, oyun dünyasında “Bağımsız stüdyolar yeterince destekleniyor mu?” ve “AAA oyun geliştirme süreçleri daha mı fazla risk içeriyor?” gibi soruları gündeme taşıdı. Sony’nin, büyük bütçeli bir oyun projesi için daha önce pek tanınmayan bir stüdyoya verdiği bu şansın, neden istenen başarıyı getiremediği merak konusu olmaya devam ediyor.
CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI
Tepkiniz Nedir?