İBB, İşaret Dili Destekli Çözüm Merkezi Hizmetini Başlattı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), sağır, işitme ve konuşma engelli bireyler için “Erişilebilir İstanbul” projesini başlatarak, Çözüm Merkezi’nde Türk İşaret Dili ile görüntülü çağrı hizmeti sunmaya başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), sağır, işitme ve konuşma engelli bireylerin kamu hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak amacıyla önemli bir projeyi hayata geçirdi. “Erişilebilir İstanbul” projesi kapsamında, İBB 153 Çözüm Merkezleri Türk İşaret Dili destekli görüntülü çağrı hizmeti sunmaya başladı. Bu hizmet sayesinde, sağır ve işitme engelli bireyler, Türk İşaret Dili bilen personel ile görüntülü görüşme yaparak taleplerini iletebilecek ve sorunlarına çözüm bulabilecekler.
İBB’nin dijital platformu İstanbul Senin mobil uygulaması aracılığıyla sağır, işitme ve konuşma engelli bireylere hizmet sunuluyor. Bu proje, İstanbul’daki tüm vatandaşlar için daha kapsayıcı ve erişilebilir bir şehir inşa etmeyi hedefliyor. Ayrıca, sosyal fayda odaklı bir yaklaşım benimseyerek toplumsal eşitliği güçlendirmeyi amaçlıyor.
Projeden faydalanmak isteyen bireylerin, İstanbul genelindeki 23 şubesi bulunan ÖZGEM’e başvurması ve kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, İstanbul Senin mobil uygulaması üzerinden İBB 153 Çözüm Merkezi hizmetlerine erişim sağlaması bekleniyor.
Ajans Expres Gazetesi
Tepkiniz Nedir?






